האם מותר יהיה לכתחילה לנהל עולם של חיישנים בשבת, כאשר אדם ייכנס לחדר ויותר לו גם ליהנות מהדלקת האור? שנית, אף אם לכתחילה נאסור, האם בדיעבד תורשה ההליכה במקום בו יש גלאי, כאשר אין כוונה לפעולה האסורה?
האם מותר להשתיק שעון מעורר בסמארטפון ע"י כיבוי השעון המעורר בלחיצה על מסך המגע? והאם הוצאת הטלפון אל מחוץ לבית תהיה מותרת?
שאלה: האם מותר לכתחילה לעבוד בשבת במלאכה שלא כרוך בה חילול שבת, כגון מלצרות, כאשר השכר ניתן בהבלעה על פי דין?
במאמר זה ננסה לבסס את הטענה כי השבת יונקת משני מקורות מרכזיים- המשכן והבריאה.
א. פתיחה ב. ההגדרה של רש"י על פי התוספות ג. הצעה חדשה להבנת ההגדרה של רש"י ד. יישוב המקורות המובאים על ידי התוספות לשיטת רש"י ה. שיטת הרמב"ם
עד כמה משפיע ההקשר שבו נעשית פעולה מסוימת, על הגדרתה כמלאכה האסורה בשבת
מה משמעות הנר בהופעותיו השונות בתורה ובהלכה? מה הייחוד שלו מתשמישי מצווה אחרים? ומה ההבדלים בין הנרות אותם אנו מכירים?