בשיעור הרב מדבר על מהות ההבדל בין הקללות של פרשת בחוקתי לבין הקללות של פרשת כי תבוא ומה המשמעות של הבדלים בינהן.
בשיעור הרב איתמר מדבר על השמיטה שמוזכרת בפרשה, משווה בין השכר על שמירת שמיטה ויובל לבין הברכות על שמירת התורה ובין השמיטה שאצלנו בויקרא כה אל השמיטה בשמות כג ומביא חילוק נפלא בין ההבדלים בניהם...
בשיעור הרב דיבר על הפסוק הפותח את הפרשה על השמיטה שמוזכר בו שהוא נאמר בהר סיני. מה תפקיד הדיבור בהר סיני ובמדבר סיני? מדוע הפרשה נמצאת שם ולא במקומה?