יעקב מקטין עצמו לנוכח אבותיו, אבל בסיום ה'מי השילוח' מצהיר שיעקב היה הגדול שבאבות. ולא ברור מה נכון אליבא דאמת? ואולי יש ב' בחינות והם לא סותרים. עבודת יעקב אל מול דרכם של אברהם ויצחק.
"תשמע חלום לפתור אותו. היינו כי כל עניני עוה"ז הם כחלום הצריך פתרון וכמו שיפתור האדם כן יקום אצלו, והאדם המבין בכל כי הכל הוא רק מהש"י ורק ממוצא פיו יחיה הכל, זה מבין טעם בכל דבר ומגיע לחיים אמיתיים, כמו לחם העיקר המחיה הנמצא בו הוא המוצא פי ה' ומי שאוכל פשוט כבהמה אינו משיג מהלחם רק חיי עוה"ז, והמבין כי מוצא פי ה' הוא המחיה זה ישיג חיי עולם, כי לחם הוא אותיות חלם, היינו שצריך פתרון. וכן הוא כל הנאות כי כל ההנאות והטובות שבעולם נמשלין ללחם." לחם - חיים מציאות
הרב תמיר על פרשנות מי השילוח לוידוי מעשרות - איך יכול אדם לומר "עשיתי כאשר ציויתני" ולמה הוא אומר את פיסקת ההמשך "השקיפה ממעון קדשך..".
הרב תמיר, בשיעור על מי השילוח, מרחיב על המושגים אחדות ופירוד, מתי אחדות מביאה לברכה, ומתי האחדות גורמת לדעה אחת נוקשה נטולת חמלה ואנושיות.
הרב תמיר גרנות בשיעורו השבועי של מי השילוח על החיפוש של אברהם את הבורא והתשובות שהוא מקבל לפי הרמב"ם, הכוזרי ומי השילוח
מהו באמת נסיון העקידה? האם אברהם הצליח בו? ואיך הניסיון יכול להיות אב טיפוס לכל יהודי מאמין?
הרב תמיר גרנות על מי השילוח (ח"א ס"ח) "הפעם אודה את ה' ". נוגע בתפילתה ובקנאתה של רחל, בתגובת יעקב ובתיקון המידות
הרב תמיר מדבר על כוח השילוב ועל היחס לכוחות שיש באומות העולם.
על חלומותיו של יוסף, על חלומות בכלל, במה אנו שולטים ועל מה הקב"ה שולט בנפש האנושית
המשך משבוע שעבר.
שיעור של ראש הישיבה, הרב תמיר גרנות, על שלושת התורות הראשונות בפרשת ויחי, על ההבדלים בין יעקב לאבותיו ובין הכלל לפרט.
על הפסוק "זאת חוקת הפסח"
תורה על השבת וששת ימי העבודה, ועל לא תבשל גדי בחלב אמו