בשיעור הרב תמיר מציג את השאלה מהי המצווה הזאת שכתוב עליה "כִּֽי־קָר֥וֹב אֵלֶ֛יךָ הַדָּבָ֖ר מְאֹ֑ד בְּפִ֥יךָ וּבִֽלְבָבְךָ֖ לַעֲשֹׂתֽוֹ" מה זה אומר שהיא קרובה מאוד לחצו על "הרשמה למנוי" כדי לקבל את שיעורי הישיבה.
בשיעור הפשט השבועי מסביר הרב תמיר גרנות על פרשת ניצבים; על הקשר שבין עם ישראל לה', ועל הברית המיוחדת שנכרתה עוד טרם כניסתם לארץ, למשך דורות קדימה, לעומת עמים אחרים: "וְלֹא אִתְּכֶם לְבַדְּכֶם אָנֹכִי כֹּרֵת אֶת הַבְּרִית הַזֹּאת וְאֶת הָאָלָה הַזֹּאת. כִּי אֶת אֲשֶׁר יֶשְׁנוֹ פֹּה עִמָּנוּ עֹמֵד הַיּוֹם לִפְנֵי ה' אֱלֹהֵינוּ וְאֵת אֲשֶׁר אֵינֶנּוּ פֹּה עִמָּנוּ הַיּוֹם. כִּי אַתֶּם יְדַעְתֶּם אֵת אֲשֶׁר יָשַׁבְנוּ בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם וְאֵת אֲשֶׁר עָבַרְנוּ בְּקֶרֶב הַגּוֹיִם אֲשֶׁר עֲבַרְתֶּם..."
בתהליך הגאולה המתואר בפרשתינו מובאת גם מצוות התשובה. במה היא שונה מהתשובה המתוארת בברית חורב בפרשת בחוקותי? והאומנם קיימת מצוות תשובה או שהיא פשוט חלק מתהליך גאולה היסטורי?
על קללות ערבות מואב - לא רק קולקטיביות וגם לא סוף פסוק