חיפוש

הרב יובל שרלו

שאלה

כהן וגרושה - הוא בחור בן שבעים כהן גרוש פעמים. אני גרושה בגיל חמישים. אנחנו יראי שמים ורוצים להתחיל בקשר זוגי פרק ג' לא על מנת להביא ילדים לעולם. ברור שבגיל שלו הוא לא יכול להיות עם רווקה ואני בגיל שלי ואחרי חיפושים רבים לא צלח לי. מצאנו חן אחרי חיפושים רבים ורוצים לבחון קשר זוגי בתחילה כחברות ובשלב מאוחר יותר אם ילך אז לא פוסלים שום דבר. אני בחורה מאמינה ועדין בגיל שלי לאחר חיים מורכבים כן מנהלת קשרים זוגים ללא נישואים. 1. האם יש הבדל בניהול קשרים זוגים ללא נישואים עם כהן. בהנחה שברור לי שאין היתר הלכתי לקשרים ללא נישואים אבל יש מציאות רחבה של פרק ב' וג' במגזר הדתי שמתנהלים כך ועדין שומרי תורה ומצוות. 2. האם נוכח הגיל המתקדם והמציאות יש היתרים חריגים לכהן להתחתן עם גרושה 2.

תשובה

שלום וברכה


זו סוגייה סבוכה ועדינה.

ולוואי ויאירו לכם חייכם. 

אין דרך שבה כהן יכול לשאת גרושה. לעתים בתי הדין מוצאים "מעקפים", כמו פסילת הנישואין הקודמים שלך, או בירור שהבחור אינו כהן, אבל זו לא המציאות, ונראה לי שלא נכון ללכת בדרך זו.

חיים משותפים ללא חופה ונישואין מנוגדים לדרכה של תורה. לדעת הרמב"ם הם אסורים מדאורייתא. לדעת ראשונים אחרים - הם פחות בעייתיים. אתם תצטרכו לבחור את דרככם.


כל טוב