חיפוש

הרב יובל שרלו 06.01.17

שאלה

הרב היקר שלום רב,שאלה שמטרידה אותי בענייני גאולת ישראל והעולם הרבה זמן היא שאלת רוב הציבור,רובו של הציבור מבחינה תודעתית לא מתעניין בעניינים האלוקיים וגם אם כן זה בצורה שטחית שדרשות אמוניות רדודות מספקות את רוחו,אפשר לראות את זה במשיכה של רובם של פשוטי העם בעמנו הקדוש (חלילה לא במובן המזלזל) יותר לסגנון חרדי ולא לאחדות האלוקית שהרא"יה למשל מדבר עליה. מן הסתם אני מניח שהתכנים האלה לא מדברים,כמו שכתבתי למעלה לרוב העם,הן מבחינה שכלית והן מבחינה נפשית. תמיד היה מעמד סוציו אקונומי נמוך בכל חברה שמן הסתם אחוז ההתדרדרות בו יותר גבוה משאר החברה,מה התפילה והציפייה מהם צריכה להיות? אני אומר יאתיו כל לעבדך וברור לי שלעתיד לבוא כ"א ידגיש את הייחוד שלו במציאות מתוך קשר לה' יתברך אך קשה לי לדמיין מציאות שהעולם כולו בתהליך טבעי והדרגתי משעבד את יצרו לרצון ה'. קבוצת האיכות של החברה אני מבין אך כל הקבוצות באנושות נשמע לי גבוה מדי ולא על הארץ. תודה רבה.

תשובה

"

שלום וברכה

 

זו שאלה מעניינת מאוד.

כמובן שהכלל שקבע הרמב"ם, שכל אלו הדברים לא נדעם עד שיבואו, תופס גם כאן. אין לנו מושג מדויק על מה שיהיה באחרית הימים, ואנחנו יכולים רק להעריך.

אנחנו יכולים להעריך כי הפירמידה תישאר, ובשל כך יהיו צינורות רבים, ברמות שונות ובגוונים שונים, של התקשרות בעת גאולה, יהיו כאלה שיתקשרו באחדות העליונה; יהיו כאלה שיתקשרו בצדקה ובמשפט; חלק יתקשרו בניגון ובריקוד; נראה אכן שתהיינה קבוצות רבות, שכולן תמצאנה את דרכן לריבונו של עולם.

לא בהכרח התקשרות אחת יותר גבוהה מהשניה.

 

כל טוב ונצפה לישועה

"