חיפוש

הרב יובל שרלו 03.09.19

שאלה

שלום הרב,

במשנה שבת כד, א, ברישא, הגמרא מדגישה ומצמצמת מאוד שההיתר להניח את הכיס על החמור הוא בתנאי שלא יעבור על איסור מחמר, ואפילו שבגלל זה צריך כל הזמן להרים ולהניח את הכיס בכל עת שהבהמה רוצה לעמוד.

לאן "נעלם" האיסור הזה בסיפא? איך נוצר מצב שעם חשיכה אדם מנווט חמור עד לחצר החיצונה שבעיר, כשהחמור עמוס כלים ושקים הקשורים אליו, מוקצה ושאינם מוקצה, ואין מילה בגמרא (כך לענ"ד) על השאלה איך הוא הצליח להגיע לשם למרות איסור מחמר?

תודה!

תשובה

"

שלום וברכה

 
כנראה שלא הבנתי את השאלה.
לכאורה אין "רישא" ו"סיפא", אלא שהגמרא פוסקת שכדי שלא לעבור על איסור מחמר, ובמצב שאין בו נכרי, מונעים את איסור מחמר על ידי הגבהה מעל החמור בכל הפסקה. 
לכן לא ברורה לי כוונתך.
 
כל טוב
"