הרב יובל שרלו מלמד את התרגום לפסוקי הסיום של שיר השירים. איך מבין המתרגם את ה"נספחים" בסוף שיר השירים? מה החזון והדרך אליו המתואר במילים: "ברח דודי ודמה לך לצבי"?
הרב יובל שרלו מלמד את פרק ו, בו מופיעים תיאורים של הדוד. איך התרגום, המנסה להמנע מהגשמת האל, יתרגם את התיאורים האלה? למה נבחר דווקא העניין של לימוד תורה כתיאור הקב"ה?
הרב יובל שרלו מלמד את פסוקים ג-ו בפרק ה'. מה הסיבה שהרעיה אינה קמה אל דודה? מהי המהפכה הפרשנית שמציע התרגום למילים "רחצתי את רגליי איככה אטנפם? למה יש כאן חזרה היסטורית? מה משמעותה?
הרב יובל שרלו מסביר איך התרגום מכניס את כל ספר מלכים לתוך המרווח בין פס' א' לפס ב' בפרק ה'. בנוסף הרב נותן שתי הקדמות לפרקים הבאים- האם שלמה ניבא את העתיד ותיאר אותו במשל? האם הנמשל הוא כנסת ישראל בכללותה או האדם הפרטי, האם שני הנמשלים יכולים להסתדר?
הרב יובל שרלו מלמד את התרגום לתיאורים האינטמיים בין הדוד והרעיה המופיעים בפר ה'. איך התרגום מתרגם תיאורים, נטולי הקשר היסטורי? איך בוחר המתרגם את המדומים? מהי תפיסת המדרש של חז"ל ושל המתרגם?
הרב יובל שרלו בשיעור על תרגום השיר השני, מסביר את התפיסה החז"לית לסיבת הבאת בנ"י למצוקה. "שועלים קטנים מחבלים כרמים"- מהי התפיסה של התרגום את העמלקים?
הרב יובל שרלו ממשיך את ליימוד התרגום לשיר השני. איך מבין התרגום, על פי חז"ל, את מעשה קריעת ים סוף? מה המשמעות העמוקה היוצאת מתוך ההבנה הזו?
הרב יובל שרלו מלמד את התרגום לתחילת השיר השני. איזו הבנה יש בפשט של השיר השני? למה אנחנו היינו מתאימים אותו? למה בכל זאת, בחר המתרגם להשוות שוב ליציאת מצרים? מה בין השיר הראשון לשיר השני בתרגום?
הרב יובל שרלו מלמד את התרגום לפסוקים האחרונים של השיר הראשון. מה האופציות שעמדו בפני המתרגם? מה הניע את המתרגם דווקא לכיוון שהלך בו? האם כאשר אדם דורש יש לו גם "אינטרס"?
הרב יובל שרלו מלמד את התרגום לפרק א' פס' טו' עד פרק ב' פסוק ב'. שהו דו שיח בין הדוד והרעיה. מהם הכלים הנדרשים בתרגום דו שיח שכזה ובמה הוא שונה מהתרגום למעשים ההיסטוריים? איך מתמודד בעל התרגום עם הבעיה לתאר את הקב"ה?
הרב יובל שרלו מלמד את התרגום לפסוק: "צרור המור דודי לי בין שדי ילין" למה הבחירה של התרגום כמעט מובנת מאליה? מהם ההקשים שהובילו אל המינוחים המדויקים? מה משמעות הביטוי "בן כתפיו שכן"? איך המיקום הגאוגרפי מעיד על מהות?
הרב יובל שרלו ממשיך את הסבר התרגום לשיר השירים ומלמד את פסוקים י-יב. עיקר ההתמקדות בשיעור הינו בתרגום הפסוק: "עד שהמלך במסיבו נרדי נתן ריחו". מה האפשרויות השונות לפירוש הפסוק הזה ולמה התרגום בחר דווקא בפירוש של "חטא העגל"?
הרב יובל שרלו מלמד את התרגום לפרק א פסוק ה. למה רומזת ההשוואה לסוס פרעה? מה המתח בין "דמיתיך" ל"רעיתי"? מה פשר הפער בין הפשט שפירשנו לדרש בתרגום?
הרב יובל שרלו מלמד את פסוקים ו-ח בפרק א בשיר השירים על פי התרגום. איך מתרצת כנסת ישראל את חטא העגל? מה מבקשת כנסת ישראל מהקב"ה ומה הוא משיב לה? למה הפסוקים האלו מתוארים בתרגום כעוסקים בתקופה מאוחרת מאוד, ולא ביציאת מצרים כשאר פסוקי הפרק?
הרב יובל שרלו מלמד את פסוקי הפתיחה לשיר השירים על פי התרגום. הפסוקים נמשלים למעמד הר סיני. מהם הדרכים שבהם התרגום קובע את מקומו ופרושו של כל פסוק?
הרב יובל שרלו מסביר כיצד בעל התרגום מזהה כל פסוק עם הסיפור ההיסטורי התואם לו. יש צורך בהקשר ההיסטורי שבפסוקים, באינטואיציה, בהיקש ובנתינית ממעות מיוחד למילים.
הרב יובל שרלו בשיעור מבוא לפירוש הנמשל של שיר השירים. הרב מבאר את שתי האפשרויות השונות להבין את הנמשל- שיר אהבה היסטורי בין הקב"ה לכנסת ישראל, או שיר אהבה בין האדם לאלוקיו.
הרב יובל שרלו מלמד את סוף שיר השירים. מה מעמד פסוקים אלו? האם אלו תחילת שיר חמישי או נספחים? מהו הויכוח בין האחים לרעיה? מה העניין בכרם שלמה? למה שיר השירים נגמר ב"ברח דודי"?