באשר הוא שם
חיפוש
שאלה
מאזין לשיעוריך המקסימות בספר יחזקאל בפרק לד וגם לפני כן דברת על כללי התשובה שעל פיהם עבד יחזקאל האם לדעתך זה קשור להבט של הגמרא בראש השנה טז: ״...באשר הוא שם״ או שהם שונים? שוב תודה ויישר כוחכם פנחסתשובה
שלום וברכה
תודה על השאלה המתאגרת.
כהקדמה כמובן שצריך לדון בכל הסוגיה הזו, ואיך היא מתיישבת עם "בן סורר ומורה נידון על שם סופו". המזרחי (פרשן על רש"י) דן בזה על הפסוק "באשר הוא שם".
נראה שיש קשר בין שני היסודות האלה: העובדה שהקב"ה דן את האדם באשר הוא שם, שאתה העלית, והנושא שעלה בשיעור שה"שם"- פירושו: סך הכל הדמות שהתנקזה לנקודה זו.
כל טוב ויישר כוח