קבלת סיפורים בעייתיים של עובדים - דיני לשון הרע
שאלה
שלום לכב' הרב, במסגרת עבודתי כעו"ד בהסתדרות אני נחשף חדשות לבקרים לתלונות של עובדים על מעסיקיהם לפעמים ניתן לברר את העובדות (שבד"כ משתקפות בתלושי השכר) אבל מנגד לא תמיד ניתן לבדוק את העובדות (וכנראה האמת כ\היא האמת היא שרק הקב"ה יודע מהן העובדות באמת) אני מניח שחלק מהתלונות נכונות, חלקן נכונות אך מוגזמות , חלקן יסודן בטעות או אי הבנה וחלקן שקריות האם כב' הרב יכול להשיא לי עצה כיצד עלי לנהוג בכדי להמנע ככל הניתן מלחטוא בעוון של שמיעת לשון הרע מחד וומנגד לא לעמוד על דם רעי (במשמעות המוסרית כלפי העובדים וכלפי מעסיקי ששלח אותי לסייע להם) נא לא לפרסם את השאלה באתר רוב תודות
תשובה
שלום וברכה
זו שאלה חשובה מאוד מאוד, בשל העובדה שהיא עוסקת בדיני דאורייתא החמורים ביותר.
כתבתי על כך פעמים רבות.
מציע לקרוא כרקע את:
ואלו העקרונות:
החובה שלך היא לשמוע את התלונות.
אבל, ההתייחסות שלך חייבת להיות שמדובר בסיפור. לא בעובדות אלא בסיפור. יכול להיות שהוא נכון, יכול להיות שלא.
זו העבודה הפנימית שלך.
בשלב הבא – לבקש מהמספרים לדייק, להתמקד, לא לנפח.
ולאחר מכן – לבדוק את מה שאתה יכול לבדוק מתוך מה שהם מספרים.
ואז אתה יכול לפעול.
כל טוב ויישר כוח