בשיעור זה הרב שרלו מברר מיהו הצדיק לפי פסוקים שונים בתנ"ך ומתוך כך להבין מהי ההגדרה של צדיק בדברי חז"ל.
בשיעור הרב שרלו מביא את הרמב"ן, את כרוזי הרב צבי יהודה ודן בשאלה האם דברי הרמב"ן רלוונטים לימינו?
אין ביהדות, עד לזמן האחרון, אף מקור שמתאר את המותר ואת האסור לגבי תקשורת, מהסיבה הפשוטה שהיא נוצרה לא מזמן. אז האם תקשורת היא לשון הרע? האם לשון הרע הוא ייהרג ובל יעבור?
בשיעור הרב הביא את דברי עקידת יצחק לגבי ההבדל בין סדום לפילגש בגבעה, והמסקנות מרחיקות הלכת של ההבדל הזה לפסיקה ציבורית.
האם התורה הנחתה אותנו איך להתנהל ברמה המדינית? האם אנחנו מחויבים לשים עלינו מלך, או שאנו חופשיים לבחור שלטון כרצוננו?
הדברים הגיעו בעקבות הפולמוס סביב הכנס שהתרחש השבוע של האתר 929. מה היחס אל הפצת התורה לעם היהודי ומה הדרכים הלגיטימיות לכך.
בעקבות המלחמה שלצערנו פרצה בין רוסיה לאוקראינה ראש הישיבה הרב שרלו העביר שיעור מיוחד במסגרת בית המדרש הציבורי בנוגע ליחסינו למלחמה מתוך לימוד במשנת הראי"ה.
בשיעור הרב יובל שרלו מלמד על סוגיית המלך ומראה איך סוגייה זו מאוד רלוונטית להיום.
השבוע במסגרת בית המדרש הציבורי דנו בשאלה מה היחס בין האתיקה ההלכתית למקצועית? ובעיקר סביב שאלת ניתוק חולה ממכשירי ההחייאה, ומקומה של פעולה כזאת מנקודת מבט אתית. וזאת בעקבות המקרה המצער של הילדה אלטע פיקסלר ז"ל שנותקה ממכשירי ההחייאה באנגליה.
השיעור לעילוי נשמת גילה וקסלר בת חיים שמחה ז"ל
בעקבות חשיפת הפרשיה האחרונה סביב מעשיו של הסופר חיים ולדר, דנו בביהמ"ד הציבורי בשאלה מתי צריך לפרסם את החשדות וחיוני שהמידע יגיע לציבור מצד לא תעמוד על דם רעך ומתי יש לנו להישמר ועוד לא לפרסם בכדי לא להגיע לעבירות לשון הרע
בשיעור פתחנו בשאלת ביחס לתחבורה ציבורית בשבת, ומתוך כך צללנו ללימוד דבריו המפורסמים של רבי יצחק עראמה - בעל העקידה. ביחס לבעיה הגדולה של מיסוד החטאים במרחב הציבורי. לא עסקנו בשאלת רכבת הקלה בשבת, אלא למדנו את אחד ממרכיבי הדיון ואת שיטתו של בעל העקידה שמפריד בין כמות ומספר העבירות ונמנע משיקול כזה ומעל זאת דואג שלא ימוסדו החטאים בחברה. נהיה מוכנים לשלם מחיר והעיקר לא למסד את החטא.
הרב מביא לשיעור מצגת שהעביר במקום אחר וממנה עלתה השאלה האם לנושא זה יש מקום בבית המדרש מתוקף מעביר השיחה או שמא יש דברים שאינם נוגעים אלינו בבית מדרש.