מה עושים כאשר בן הישיבה שב הביתה ומגלה שאביו ואמו לא נהגו כפי שלמד בשיעור ההלכה בישיבה?
חז"ל התייחסו באופן שלילי לסאטירה מכיון שהיא פוגעת, מקבעת ואף מנפצת את הפאתוס והיחס הרציני שאנו מייחסים לדברים. מבלי להכהות את ההתנגדות המהותית הזו, מבקש הרב יובל שרלו להתייחס לצד השני של המטבע - והוא האדם הפגוע. לאמור, לפעמים במקום להגיש תביעות דיבה ולכעוס על הלשון הרע, ניתן להקשיב לרגע לנאמר, להפנים את הביקורת אשר לפעמים מכילה גם נקודות של אמת, ולהבליג.
שאלות מבת המדרש, הרב יובל שרלו - כיצד לנהוג עם ילד שמביע כי הוא מתכוון לחזור בשאלה?
האם המחלוקת היא תאונה או מתודה לכתחילית? הרמב"ם הבין שבבסיסו של דבר לא אמורה להיות מחלוקת אלא שתלמידי החכמים לא משמשים כל צרכם וטועים. בניגוד לכך, המהר"ל, הרב קוק ועוד רבים הלכו בדרך של 'אלו ואלו' המבארת את המחלוקת כביטוי של המורכבות והבחינות השונות של האמת. בשיעור זה שואל הרב שרלו היכן מציבים את גבולות הלגיטמציה בין המחלוקת ובין פריצת הגבולות של היהדות. כתשובה מציין הרב שרלו מספר כלים שמדריכים אותנו בהתמודדות עם השאלה הגדולה
שאלות מבית המדרש הרב יובל שרלו עוסק בשאלת התקשורת הדתית. האם כל תקשורת אינה אלא לשון הרע ורכילות? איך צריכה להראות תקשורת דתית? אולי עדיף להמנע מקיום כלי תקשורת שכאלו?
שאלות מבית המדרש הרב יובל שרלו מציג את שיטתו בלימוד גיבורי התנ"ך. האם יש להציגם כקדושי עליון שלא חטאו? או אולי יש להתייחס אליהם כבני אדם, שגם הם נופלים?
שאלות מבית המדרש הרב יובל שרלו עונה על שאלת התרבות והפנאי ביהדות. האם יש להם מקום, או שמא כל דבר שאינו לימוד תורה הוא ביטולה?