חלקו הראשון של השיעור מוקדש לעיון בסוגית "אשו משום חיציו או ממונו" בבא קמא. בחלק זה הרב מציע מבט חדש על שיטת ר' יוחנן וריש לקיש, ע"י בחינה של מחלוקות שונות לאורך הש"ס.
בשיעור הרב בוחן את סוגית "זה נהנה וזה לא חסר" (בבא קמא כ.) במבט רעיוני - מחשבתי. אלו כלים בעבודת ה' ניתן ללמוד מהסוגיה? מה הן העמדות האידיאולוגיות השונות המסתתרות ביחס לחיים בעולם הזה?
שיעור בנושא הדלקת נר חנוכה בעת מלחמה לאור מלחמת "חרבות ברזל"
דפי מקורות: https://docs.google.com/document/d/1i0oYrb2_jkfu8Pa3BvWxZX3Ph35B_POz/edit?usp=sharing&ouid=100792278087170532872&rtpof=true&sd=true
הרב אהרון פלדמן, בוגר הישיבה שהוסמך לאחרונה לדיינות, בשיעור על מושג האומדן בגמרא ובפסיקה- התייחסות הדיין אל דעתו המסתברת של בעל הדין.
החיוב ללמוד תורה הוא לא בהכרח אומר שיש להימנע מעיסוק בפרנסה. הרב שי פירון מציע שלושה פירושים להבנת החיוב ללמוד תורה. הראשון אומר שלא מדובר על כמות הלימוד וזמן ההשקעה אלא רק על המאמץ והעמל. השני מדבר על שורשיות. דהיינו, מה שמעסיק ומניע אותנו זה התורה הגם שטכנית אנו מתעסקים בדברים אחרים. השלישי אומר כי אנו מקבלים שכר על עצם המפגש עם התורה ולא על התוצאה.
תנורו של עכנאי – מה עוד אפשר ללמוד מהאגדה? הרב חיים וידל והרב מומי פאלוך
מה היינו משנים בדרכי הלימוד בישיבתנו, אם לא היו מגבלות מסגרתיות? מתוך פאנל רבנים שנערך בישיבת הר עציון אייר התשע"ח. לזכרו של מו"ר הרב אהרון ליכטנשטיין זצ"ל.
אנשי כנסת הגדולה יצרו מצב חדש בו התורה מונגשת לכלל הציבור. זאת בניגוד לכהנים שביקשו ליצור מעין אליטה בה יש מונפול של הכהנים על המערך הדתי. הרב שי מבסס את דבריו על העדרם של הכהנים בשושלת המסירה במשנה הפותחת את פרקי אבות ומעשיר את טענתו בדרשות חז"ל.