בשיעור הרב יובל שרלו הציג את הדרך שבה הגרי"ד קורא לקרוא את יציאת מצרים: כמעבר מחוויה אטומה לדיבור ומדיבר ליעוד.
בשיעור, הרב יובל שרלו עסק בשאלת טיב הבקרה השכלית על החוויה הקיומית מתוך חווית החסד של האדם.
הרב יובל שרלו בשיעורו במשנתו הקיומית של הגרי''ד סולובייצ'יק עוסק בהבנת מצוות פרה אדומה והסבירו הקיומי של הגרי"ד בהבנת הלכותיה.
בשיעור, הרב יובל שרלו עסק בביאור המושגים המשמעותיים בהגותו של הגרי"ד: ברית גורל וברית ייעוד. כחלק מתיאור החוויה הקיומית של הסבל והייסורים בהגותו של הגרי"ד.
בשיעור, הרב יובל שרלו מציג את גישתו הקיומתו של הגרי"ד בהבנת יחסה של ההלכה לאנינות ואבלות.
הרב יובל שרלו עסק בחוויה הקיומית של לימוד תורה כחלק משושלת המסירה מהר סיני וכתוצאה מזה בחוויה הקיומית בין רב לתלמיד בהגותו של הרב סולוביצ'יק.
הרב עוסק בהשלמת הנושא של איחוד החוויות ומביע את תפיסתו האישית לגבי הנושא
בשיעור זה, הרב יובל שרלו מתאר תחום נוסף בו העלאת הגוף באה לידי ביטוי: בחוויה המינית.
בשיעור זה, ממשיך הרב לתאר עוד דרך בה הפער בין החוויה הגילויית והחוויה הטבעית מצטמצם: "העלאת הגוף".
לאחר שבשיעורים הקודמים עסקנו בקיטוב בין החוויה הגילויית לחוויה הטבעית, בשיעור זה מציג הרב שרלו את הדרך שבה ניתן לצמצם בין שתי חוויות אלו - שלטון השכל
בשיעור זה, הסביר הרב שרלו כיצד יש לאסוף את שתי החוויות הדתיות- הטבעית והגילויית- ולשלב אותן בעולמו הדתי של האדם המאמין, לפי משנתו הקיומית של הרב סולובייצ'יק. שיעור זה מתבסס על ספר איש ההלכה החל מעמוד 156.
בשיעור היום, התמקד הרב שרלו ב"חוויה הדתית הטבעית", הגורמת לאדם אושר והרמוניה על ידי קיום המצוות התואמות את השקפת האדם.
באמצעות התבוננות בעמוד 154 בספר "איש ההלכה", מסביר הרב שרלו את החוויה הטבעית והחוויה ההתגלותית שמלוות את חיי האדם שומר המצוות.
הרב יובל שרלו מדבר בשיעור על תפיסת הרב סולובייצ'יק את מהות עבודת ה' לאור פרשת העקדה. הרב גם משווה בין תפיסתו של הרב סולוביצי'ק לתפיסתו של הרב קוק.
בשיעור זה , דרך מקורות שונים בכתבי הרב סולוביצ'יק, עסק הרב שרלו במעמדם ההלכתי של פרקי הבריאה בהגותו של הגרי"ד.
בשיעור זה, דרך הספר איש האמונה, התעמק הרב שרלו בדמותו של האדם השני בתיאור הבריאה, אשר אינו מתעסק בשאלת "איך?", אלא בשאלת "מדוע?" וחי בתחושה שיש מישהו שנמצא תמיד איתו אך אף פעם לא נראה אליו.
בשיעור, התעמק הרב שרלו בדמותו של האדם הראשון בסיפור הבריאה. באמצעות עיון בספר איש האמונה ובתהלים פרק ח'.
שני תיאורי הבריאה השונים המופיעים בפרק א' וב' בספר בראשית הובילו את הרב סולוביצ'יק למסקנה קיומית על שני צדדים הקיימים באדם.