בשיעור הרב מביא את דברי הרמב"ן על מצוות השבת בעשרת הדיברות. ההבדלים בין זכור ושמור, קדושת השבת וכללים עקרוניים במצוות. כמו בכל שבוע, הרב מדבר על מה כל אלו יכולים ללמד אותנו מבחינה מעשית וציבורית.
בשיעור הרב מציג את דברי הרמב"ן על היחס בין מצוות מצה ליציאת מצרים, האם המצה נועדה כדי לזכור את יציאת מצרים או שמא להפך?
בשיעור הרב מציג את דברי הרמב"ן על היחס בין מצוות מצה ליציאת מצרים, האם המצה נועדה כדי לזכור את יציאת מצרים או שמא להפך? בהמשך הרב מלבן את המילה היחידאית טוטפות ואת פרשניות מצוות התפילין בעקבותיה ע"פ הרמב"ן
בשיעור הרב מציג את דברי הרמב"ן על תהיית משה רבינו "אדני למה הרעתה לעם הזה". הרב מדבר על היחס בין הגאולה המצטיירת מראש לבין המציאות הקשה בזמן אמת וגוזר מפירושו כבכל שבוע משמעות אקטואלית ומהותית לזמננו.
כיצד הרמב"ן נסה להתמודד עם חוסר ההגיון ברשימות בפרשה וברצף הזמן הכרונולוגי? ואיך זה רלוונטי לתפיסה לגבי ניסים?
מה רצה יוסף להשיג בהתנהגותו כלפי אחיו ? מפני מה לא הודיע לאביו כי הוא חי? מה המשמעות הציבורית של הדיון הזה ? שיעור משולב של רמב"ן ובית המדרש הציבורי
בשיעור הרב מביא את פירוש הרמב"ן על הפסוק: "עֵקֶב אֲשֶׁר שָׁמַע אַבְרָהָם בְּקֹלִי וַיִּשְׁמֹר מִשְׁמַרְתִּי מִצְוֹתַי חֻקּוֹתַי וְתוֹרֹתָי", ומסביר - מהם הדברים שהאבות שמרו עליהם בימי קדם?
בשיעור הרב הביא את דברי הרמב"ן על חטא סדום, בפירוש משנה מחשבה. מה היה חטאם המשמעותי של סדום, עליו מדבר הנביא יחזקאל? או בעצם - מה גרם למקום שלא יהיה ראוי להיות קיים על פני האדמה? ואיך אנחנו לא נהיה כאלה גם?
הרב מעביר שיעור על פרשת נח מתוך פירוש הרמב"ן על התורה
הרב מסביר את דברי הרמב"ן על הפסוק "אשר לא יקים את דברי התורה הזאת". איך נוכל "להקים את דברי התורה"?
בשיעור זה הרב יעסוק בנושא מוסר המלחמה לאור פרשת כי תצא