ההבדל בין יצחק למשה וייצוגם כשתי דרכים סותרות לפגוש את העולם, אחת בראייה והשנייה במישוש והרגשה.
הרוצה לצפות בשיעור שיראה מתחילתו ועד סופו. לא לעצור באמצע. בשיעור הרב מלמד את תורת "בית יעקב" ותורת "מי השילוח" על פרשת פנחס, על מעשיו ומעשה זמרי.
השיעור מתמקד בשתי תורות של מי השילוח, בהן הוא עוסק בשאלת קיום רצון ה׳ - מתי התבוננות של האדם מביא לידי עשיית רצון ה׳ ומתי נחצה גבול והמעשה אינו רצוי.
שיעור ראשון בעת תקופת הקורנה! בהצלחה לכולנו!
בשיעור הרב תמיר גרנות מלמד מה הם התנאים אצל "מי השילוח" שבהם אפשר לקיים "עת לעשות לה' הפרו תורתך. בסוף השיעור תלמיד הישיבה זיו מרדכי שטיינר מציג בסיכום קצר את מבני התנאים.
בשיעור, הרב תמיר גרנות מלמד מי השילוח לפרשת תצוה שמדבר על בגדי הכהן וכלי המקדש ולומד מפרטיהם לעבודת המידות והכיונון לרצון ה'.
בשיעור, הרב תמיר מלמד את מי השילוח לפרשת תרומה המדבר על התרומה כפיתרון והמשך לציווי בפרשת יתרו ומשפטים איך לעבוד את ה' גם באמצעות הקניינים של האדם. בחלק השני מי השילוח מדבר על ארון הברית כמייצג את נפש האדם המורכבת מ3 דמויות: מלך, צדיק יסוד, וכה"ג.
הרב תמיר מלמד מי השילוח שעוסק בדין רוצח בשגגה. מי השילוח מדבר על כך שלמרות שהרציחה היא בשגגה היא מסמלת שאולי יש משהו שהבן אדם צריך לחפש בעצמו וצריך לתקן.
בשיעור הרב מנסה להסביר מה טמון בעומק ציווי התורה שבקרבן הפסח "כל בן נכר לא יאכל בו" ולמה שלילת קיום המצווה על ידי גוי נאמרת דווקא במצווה זו. במהלך השיעור הרב הסביר למה נקראה מצרים בשם "בית עבדים" ומה זה מלמד אותנו על מושג החירות, חשיבותו, הגדרתו ומקומו בעולמנו.
הרב תמיר מדבר על שתי דרכים בעבודת ה', דרך יצחק ואברהם אל מול דרך יעקב. האבחנה מבטאת בברכת הבנים - כאשר יעקב משכל את ידיו בעצמו, לעומת יצחק שה' הוא המהפך את סדר הברכות.
האיזביצר דן במימרא של ר' יצחק: " אם יאמר לך אדם: 'יגעתי ולא מצאתי' - אל תאמן". כיצד עלינו להתייחס למימרא זו, כאשר המציאות מראה שהרבה פעמים כך קורה? שאכן קורה שאדם עמל בכל כחו, אך עדיין לא צולח לו? ובמיוחד ברחל שלא מצליחה להוליד בנים.