חיפוש

הרב יובל שרלו 12.07.18

שאלה

"שלום לכב' הרב,

ידועה הפרשנות שנעמה הינה אשת נוח.
יש בכך הגיון פרשני, בתור האישה כמעט היחידה המופיעה בפרקים הראשונים.

מנגד אם היה ברצונו של הקב""ה לומר לנו שאשת נח היא נעמה, היה ניתן לכתוב זאת.

האם יש פרשנויות מדוע נכתב בתורה דבר מה, במקום באופן ישיר, אותו הגד או רעיון באופן עקיף?

רוב תודות"

תשובה

"שלום וברכהשאלה זו מורכבת משני חלקים - ראשון בהם הוא הנחה שיש בידינו לזהות את כל הדמויות האנונומיות במקרא. זהו אכן קו פרשנותו של רש"", ""לא בא הכתוב לסתום אלא לפרש"", ובדרכים שונים הוא מלמד לדעת את הפרטים האנונימיים ביחס לאנשים, שמות, תאריכים וכדו'.שני בהם הוא השאלה למה את חלק מהדברים התורה כותבת במפורש, ולמה רק בדרך מיוחדת זו - איני יודע, אך נראה בלימוד תנ""ך שניתן לומר שפרטים שאינם כתובים במפורש הם אלה שאין בהם חשיבות למסר העיקרי העולה מהתורה, לאמור: התורה כותבת במפורש את הדברים הנדרשים כדי ללמוד את הבשורה האלוהית שבה, ואת הדברים האחרים ניתן לחשוף, אך בעזרת כללים למדניים ודרשניים.האם זה נראה לך ?כל טוב"