המשך שאלתי הקודמת לגבי מסכת קידושין ראה: https://www.ypt.co.il/ask-rav-cherlo/view-question.asp?id=738
חיפוש
הרב יובל שרלו 25.05.19
שאלה
"א. אמרת שמצווה דגופא עדיפא זה נכון לכל התורה אני לא מתווכח עם עובדה זו אבל אתה יכול לתת לי דוגמא אחת או שתים?ב.לגבי מלווה בשטטר ובעל פה שצריך קודם כול לקחת מבבא בתרא ( בסוף המסכת) אתה יכול לתת לי מקור אחד או שנים ( לא ציטוט אם ציטוט נוח לך גם אשמח )
של סוף המסכת של ""נכסים משועבדים""-( מקווה שהגדרתי טוב)?
ג.איך נוצר מצב כזה שחלק מהבריתות נאספו וחלק לא ?
ד. לפי שיטת תק בנימוקו שהתורה אומרת שהעליה לרגל מותנית ..
מה תהיה שיטת רבי יהודה? הרי איך יכול להיות שאם אדם לא יכול לעלות לרגל אם לא פדה את בנו שיפדה לפני עליה לרגל?
ה.אם 10 סלעים ומעלה לפי שני המחלקות הם היו מסכמים זה עם זה וזה פשיטא נכון?
ו. קצת קשור ל ג : אם רבי יהודה הנשיא כתב כך הרבה משניות אז למה נוצר מצב שחלק מהדברים שמופעים בגמרא כ""ברייתות"" לא נכתב מכתחילה בששה סדרי משנה ?
* סעיף א של זה , זה גם המשך לסעיף א של השאלה הקודמת וכן סעיף ב.
* סעיף ג וכן סעיף ו זה המשך של סעיף ו של הקודמת
* סעיף ד זה המשך לסעיף ד של הקודמת
* סעיף ה זו מסקנה כללית שלי שאולי יש לי טעות בה או טעות חלקית .
כל טוב תודה רבה מראש"