מסכת קידושין פרק שני
חיפוש
הרב יובל שרלו 05.06.19
שאלה
"א. בדף מא עמוד ב כתוב :"" חדא מאתיא לא אתיא תיתי חדא מתירתי "" ...אני לא מבין ( קטנתי ) למה צריך ללמוד צד ששוה בשני נושאים ' שגוברים' על נושא שלישי אם לכל פסוק יש את היחודיות שלו לפי הבנתי אז הוא לא מיותר....
ב.למה כאשר אדם שולח את הבעירה ביד פיקח המשלח פטור? ( ברור שהשליח חייב זה רצח והשחתה) אבל למה גם המשלח לא נענש לפחות בדיני שמים ( במידה וזה חשבונות של הקבה אי אפשר להתעלם מהעבדה שהושלח את הבעירה ביד חרש טיפש קטן המשנה מדגישה כי חייב בדיני שמים.)
ג. בדין הראשון של רב נחמן נאמר שכאשר אחים טעו פחות משוי של שישית נקנה ואי אפשר לבטל את החלוקה . רבא מדייק לנו שזה דווקא כאשר האח לא מינה שליח אבל אם הוא מינה שליח אז מבטלים את החלוקה והוא אומר לשליח רציתי שלא תעוות אותי השאלה למה לשליח אכפת מי שנפגע פה זה האח השני שרצה כבר שהיה לו קרקע ומבטלים את החלוקה ( בימוחד שהאח בראשון מינה שליח לא טוב)
ד. בדין שני רבא מדיק שהמקח בטל רק אם לא אמרו מראש נחלוק את הירושה.. בית דין.. מה זה משנה מה הם אמרו מראש ? הרי זה לא עסק של דינים זה חלוקה שרלוונטית לאחים לא לבית הדין
תודה מראש"