בשיעור הרב שרלו מדבר על המעבר בין השפל העצום לשיאו של הקשר בין הדוד לרעיה.
הרב מדבר בשיעור על חלקו השני של השיר השלישי, על השבר הגדול שבין הדוד לרעיה, שבאה לאחר הבטוי החזק ביותר של הקשר בין הדוד והרעיה המבוטאת בחלקו הקודם של השיר.
הרב מדבר בשיעור על חלקו הראשון של השיר השלישי, שבו מתרחשת החתונה בין הדוד לרעיה, ועל עוצמת הקשר בין הדוד והרעיה המבוטאת בחלקו הזה של השיר. ואולי זה רק רמז.
בשיעור הרב מדבר על המתח שבין תפיסתה של הרעיה לבין תפיסתו של הדוד ואיך הוא מתבטא ביחס בין השיר הראשון לשני.
בשיעור הרב מדבר על פתיחת הספר ועל הקושי המרכזי של המגילה בפער בין תפיסתה של הכורמת/הרעיה לבין תפיסתו של המלך/הדוד ואיך הוא מתבטא בשיר הראשון.
השנה החליט הרב שרלו לחזור לאחד מהספרים המורכבים בתנ"ך - 'שיר השירים' עליו כבר כתב ספר, ולחזור לקרוא אותו לאור המלחמה.
בשיעור הרב סוקר את תדמיתו החיובית של איוב ע"פ התיאורים בפסוקים ומציג את את הסתירה העולה מדברי אליפז שמעמיד בסימן שאלה את תומתו. בשיעור הרב מציע שלוש דרכים להתמודדות.
בשיעור הרב שרלו מציג את טענותיו המרכזיות של איוב ואת עמדתו כנגד הרעים וכנגד הקב"ה.
בשיעור הרב שרלו סוקר את חלקי הספר ומהלכו הכללי, עוסק באופן הלימוד הייחודי ומציג את השאלה הענקית העולה ממנו
בשיעור הרב סוקר את מורכבות דמותו של מנשה בפרקים, מהאובססיה שלו להתריס כנגד ה' , דרך שפיכות הדמים בתקופתו ועד פניית הפרסה בסוף ימיו.
בשיעור הרב שרלו סוקר את מאורעות ימי חזקיהו המתוארים בפרק ל"ב. האם פעל נכון כנגד המצור האשורי? למה הוא חלה? והאם אפשר להכתירו כמלך טוב?
בשיעור הרב עוסק בימי מלכתו של אסא ובמיוחד בשינוי שעבר עליו. מה השלכות של שינוי זה? ולמה הוא עשה זאת?
בשיעור הרב סוקר את ימי רחבעם ופעולותיו בשדות הכלכליים והמדיניים: מהיכן נובעת מדיניות המיסים שלו, כיצד המרד מתהווה ומהי חשיבות המקדש לעם.
שיעור פתיחה לדברי הימים ב' וסקירה של ימי שלמה המתארים בפרקים הראשנים. בשיעור הרב עוסק בשאלות מה היא חשיבותו של הר הבית? האם בית דוד היה בשלטון ללא תלות במעשהם? מהו הבדל המהותי בין מלכים לדברי הימים ב'? ומה שרושו?
בשיעור הרב מדבר על אחד הפרקים מורכבים בספר תהילים. בשיעור הרב סוקר את מקומו של ה' במחנה המלחמה ואת התפיסה החז"לית של הר סיני.
איוב מגיב לדברי הרעים ובו בעת גם טוען כלפי שמיא. כחלק מטענותיו מבקש איוב "אֲשֶׁר אִם-צָדַקְתִּי, לֹא אֶעֱנֶה; לִמְשֹׁפְטִי, אֶתְחַנָּן" משפט חוזר. שכן לדעתו כל המערכת לא הוגנת, הקב"ה הוא גם התובע גם השופט וגם המוציא לפועל. ולכן זה מוביל אותו למסקנה הבאה - "עַל-כֵּן אָמַרְתִּי--תָּם וְרָשָׁע, הוּא מְכַלֶּה." אין דין צדק בעולם הוא מוציא להורג ופועל גם כלפי צדיקים