לאחר כריתת האמנה עמ"י לאט לאט מאבד את הדרך שהוסכמה סביב ההעקרונות שבאמנה. והאמנה מתבררת להיות ככל שאר המסגרות ככזאת שמאפשרת אבל לא מבטיחה דבר.
בשיעור למדנו איך בעיקבות בניית החומה והמאבק בצרי יהודה נאלצים רבים מיושבי הארץ לעזוב את מלאכתם בשדה מה שמוביל לירידה בתפוקה וביבול ואט אט הם נהיים עניים יותר עד שנכנסים לסיחרור של מעגל העוני. נחמיה מזהה את המצוקה הגדולה ונענה לעם ויוצא במהלך אדיר להשיבם למסלול צעד זה מעיד על מנהיגותו הגדולה של נחמיה שידע קודם כל להוות דוגמא אישית. השיעור לעילוי נשמת גילה וקסלר בת חיים שמחה ז"ל
בשיעור למדנו על האגרת ששלח מלך פרס לעזרא ובה הוא מסמיך אותו להוביל את המתיישבים בארץ. ועזרא מקבל לידיו סמכות לפתיחת מערכת משפט עצמאית ואפילו ביזור סמכויות לדיינים ושופטים נוספים. מתוך זאת עזרא מתחיל להשיב את התורה למרכז חיינו כיהודים, ואף מוסיף תקנות והנהגות שנועדו לשמר ולייחד את דרכה של תורה. רבים מהחלטותיו של עזרא משפיעים עד היום על אופן המפגש שיש לנו עם התורה
בשיעור אנו לומדים את בפרקים ו-ז בספר עזרא על התכתבות בין תתני לדריווש והשלכתה על העם היהודי. בנוסף אנו מתחילים ללמוד על מיהו עזרא הסופר.
בשיעור אנו לומדים על הקריאה של הנביאים חגי וזכריה להמשיך את בניית בית המקדש. תוכחתם ועידודם של הנביאים מגיעה למרות שעוד לא הגיע האישור הרשמי ממלכת פרס להמשך הבנייה. ובהמשך למדנו על שאלת העם האם לבטל את צום ט' באב, בשל הבניין המחודש של ביהמ"ק - והנביא בתגובתו מלמד את ישראל שיעור חשוב ביחס לצום משמעותו ובכלל על רצון ה' מאיתנו צאן מרעייתו. לחצו על "הרשמה למנוי" כדי לקבל את שיעורי הישיבה.
בשיעור הרב מסביר למי מתכוונים בספר עזרא פרק ד פסוק ו כאשר מדברים על מלכות אחשוורוש. מתוך כך נכנסים לדיון עמוק יותר דרך מגילת אסתר על מיקום המגילה מול ספר עזרא והסדר הכרונולוגי.