הרב יובל שרלו מלמד את פרק כ"ד בספר ירמיה. בפרק מתוארת נבואת דודאי התאנים, בה מתואר מהפך- העבר המוקד מארץ ישראל אל הגולה. פרק זה הינו האחרון בקובץ הנבואות להנהגה, והאחרון בחלק הראשון של הספר. בכך הרב שרלו מסיים את הסבב הנכחי של לימוד ספר ירמיה. בעז"ה נמשיך בשנה הבאה
הרב יובל שרלו עוסק בקובץ נבואות כלפי נביאי השקר. בתוך כך עוסק הרב שרלו בכלל לסוגיית נביאי השקר. ירמיה עומד מול אותם נביאים ומסביר להם מהי באמת חוויה נבואית.
הרב יובל שרלו מלמד את פרקים כא-כג ומנסה למצוא את מקומם בספר ירמיה. מסקנת הרב שרלו היא כי מדובר בקובץ נבואות כלפי ההנהגה, פרקים אלו מתייחסים לנבואות קשות כלפי מלכי יהודה.
הרב יובל שרלו עובר על פרקים יח-כ, בהם מופיעים שני משלי היוצר. ירמיה מתייאש מהעם ומבקש מהקב"ה לפגוע בהם. נקודת האל חזור מהחורבן נראית מתקרבת מאוד.
הרב יובל שרלו מלמד את רצף הנבואות בפרק ט"ז ומסה לאבחן האם יש בהם סדר. בנוסף, הוא מתייחס לשאלת השבת, המופיעה בפרקנו. מהו מקום השבת בנבואה? ומה הקשר לנושאים אקטואליים?
הרב יובל שרלו מלמד את פרק ט"ז. כאן שוב מובאים "פסוקי יומן", בו מתואר ירמיה כמתונן על כך שה' אינו תומך בו ומגן בו. הנבואה היא נבואת חורבן המצווה על ירמיה לפעול על פי נבואתו.
הרב יובל שרלו מלמד את פרק י"ד בספר ירמיה. מהי הבצורת ולמה היא גורמת? מי הם המתפללים בפרק ומה תגובת הקב"ה לתפילה?
לכבוד ר"ח אדר, הרב שרלו יוצא מהסדר הרגיל ועוסק במגילת אסתר ובקשרה אל ספר ירמיה. האם מרדכי עשה נכון כאשר לא כרע ולא השתחווה?
הרב יובל שרלו מלמד את פרק י"ג.
הרב יובל שרלו מלמד את פרקים יא-יב בספר ירמיה. הנבואה מתארת את הפרת הברית מצד עם ישראל. מה היא הברית הזאת? במה שונה הברית עם עמ"י מאשר עם שאר הגוים? מה תגובת ירמיה לנבואת החורבן.
הרב יובל שרלו מלמד את פרק י'. זוהי נבואה שהבא הנביא מציג את האבסורד בע"ז, אך אפשר גם להבין מה הניע את העם בע"ז. פסוק י"א כתוב בארמית, למה יש כאן פסוק בארמית האם זאת הכהנה לקראת הגלות?
הרב יובל שרלו מלמד את פרקים ז-ח, בהם מופיעה קינת ירמיהו על החורבן העתידי. הנביא מיואש מהעם ורואה שאין תקווה, כי העם לא פתוח לשינוי.
הרב יובל שרלו מלמד את פרק כ"ו בספר ירמיה, המתאר את תגובת העם לנבואת החורבן של ירמיה. העם קורא לנביא נביא שקר. הרב שרלו עוסק ביחס בין סיפור הנבואה לתוכן הנבואה. בנוסף, הרב ממשיך את הנבואה בפרק ז' בה ירמיה מקונן על החורבן העתידי.
הרב יובל שרלו מתחיל את לימוד הנבואה השלישית בירמיה. הנביא מנסה להפריך את טענת העם "היכל ה' היכל ה' היכל ה' המה". הנביא עושה זאת בשני טקטיקות שונות. בנוסף, הרב שרלו מסביר את תפיסת הנבואה אל מול התורה. האם מוסר הנביאים הינו חידוש על פני התורה?
הרב יובל שרלו מסיים את הנבואה השניה בספר ירמיה, הראשונה לאחר נבואת ההקדשה. הנביא עומד מול העם בהתנגשות מוחלטת. העם לא מקשיב לדברי הנביא ודבק בדרכו. העם ,כביכול, לא משאיר ברירה לקב"ה אלא להוכיח לעם שהנביא צודק על ידי חורבן ועונש.
הרב יובל שרלו מלמד את פרק ד בספר ירמיה. הנבואה ממשיכה לעסוק בסכנה הבבלית המתקרבת. עניין מיוחד בנבואה זאת היא חוסר הבהירות בפסוקים מסוימים האם הדובר הוא ה' או הנביא? מה חוסר הבהירות הזה מלמד אותנו?
הרב יובל שרלו עוסק בתיאור תפיסתם הדתית של עמ"י, את תפיסת החזרה בתשובה המעוותת שמולה התמודד ירמיה וכן התמודדו שאר הנביאים. האם יש עוד סיכוי לתשובת העם או שגורל החורבן נחרץ?
הרב שרלו ממשיך את הנבואה שנייה ועוסק בעוד שאלות מרכזיות בנבואה העולות מתוך הפרק. מיהו הנביא?